Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj komunikační kompetence u žáka mladšího školního věku
Žemlová, Tereza ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Babušová, Gabriela (oponent)
Tématem této diplomové práce je rozvoj komunikační kompetence žáka mladšího školního věku. Cílem výzkumu je analýza rozvoje komunikační kompetence žáka mladšího školního věku, konkrétně rozvoj lexikální a gramatické kompetence. Teoretická část obsahuje vymezení pojmů, které souvisí s komunikací. Dále se zabývá dětskou řečí a specifiky osvojování jednotlivých komunikačních prostředků, které tvoří komunikační kompetenci. Zmiňuje se o několika poruchách řeči, které mohou ontogenezi jazykových jevů provázet. Představuje několik metod zkoumání dětské řeči. Výzkum této práce se zabývá rozmanitostí slovní zásoby dítěte mladšího školního věku (zde konkrétně 2. ročníku ZŠ), vypočítané pomocí indexu TTR ratio. Předmětem výzkumu byla i složitost syntaktických struktur, reprezentována poměrem vět jednoduchých a souvětí v projevu. Data byla získávána audionahrávkami neřízených rozhovorů po dobu šesti měsíců, přičemž tři rozhovory byly spontánní a tři z nich byly na stejné téma s možností přípravy dítěte a oporou pracovního listu, který poskytoval možnou strukturu projevu. Rozhovory byly přepsány podle ortografické transkripce CHAT s modifikací týkající se zachování velkých písmen a interpunkce. Data z každého rozhovoru byla vyhodnocena zvlášť a následně porovnána mezi sebou a jejich výsledky byly porovnány s...
Vlastní značky obchodního řetězce
OSYPENKO, Yaroslava
Moje bakalářská práce se zabývá postavením vlastních značek řetězce dm drogerie marky na českém trhu. Hlavním cílem této práce je výběr vhodných komunikačních nástrojů, které povedou ke zvýšení povědomí o vlastních značkách tohoto řetězce. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na značky obecně, vlastní značky a marketingový výzkum. Poté následuje praktická část práce, která zkoumá povědomí zákazníků o vlastních značkách společnosti dm drogerie markt. K dosažení cíle je využit marketingový výzkum, který byl proveden formou online dotazníkového šetření. Výzkumu se zúčastnilo celkem 156 respondentů. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo zjištěno, že 43,4 % respondentů nakupuje zboží nabízené pod vlastní značkou. Více než polovina respondentů má tendenci preferovat nebo výrazně preferovat privátní značku před národní značkou. Z výzkumu vyplývá, že hlavními důvody nákupu jsou přijatelná kvalita a nízká cena. V obchodě nejčastěji nakupují ženy a dvě nejpočetnější skupiny tvoří lidé ve věku 19 až 30 let a dále 31 až 45 let. Na základě získaných výsledků byla formulována doporučení, jak zlepšit postavení vlastních značek dm drogerie markt na českém trhu prostřednictvím komunikačních nástrojů. Tato doporučení zahrnují využití přímého marketingu prostřednictvím SMS, rozvoj sociálních médií, offline reklama na billboardech, online bannerová reklama a reklama na sociálních sítích Instagram, Facebook, YouTube a TikTok.
Proměna výuky a komunikace na středních školách vlivem školních informačních systémů
KUŠNEROVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce je zaměřena na zmapování proměn výuky a komunikace mezi školou, žáky a rodiči na druhém stupni základních škol vlivem situace spojené s COVID-19. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na analýzu různých komunikačních prostředků (klasických i online) mezi školou, žákem a jeho rodiči. Obsahem této části práce je popis a porovnání školních informačních systémů. Praktická část práce spočívá v kvalitativním výzkumu, který je založen na hloubkových rozhovorech s učiteli vybraných základních škol a s rodiči žáků, kteří tyto školy navštěvují. V rámci výzkumu jsem se zabývala tím, jaké výhody a nevýhody přináší distanční výuka pro komunikaci mezi školou, žáky a rodiči. Především jsem se snažila identifikovat překážky, které škole, žákům a rodičům brání v efektivní komunikaci. a také jak se vlivem koronavirové pandemie mezi nimi změnila komunikace, a to jak z kvantitativního, tak i z kvalitativního hlediska.
Sociální komunikace
Blumentálová, Lucie ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Práce se zabývá tématem sociální komunikace mládeže. Základní formální uspořádání práce je vedeno od teoretického ukotvení v tématu k praktickým poznatkům z oblasti sociální komunikace mládeže. Prostor je zde věnován vymezení pojmu sociální komunikace, porovnání jejího vztahu s interakcí a jednáním, dále pak jejímu rámci (komunikačnímu aktu, aktérům, komunikačním kanálům - prostředkům komunikace, funkcím a účelu komunikace). Pro orientaci pojednává o sociální komunikaci mládeže v socializačním prostředí rodiny, školy a přátel. Věnuje se také volnému času mládeže a jeho využití. Následuje část obsahující výsledky vlastního empirického šetření a porovnání s dosavadními výzkumy. Tato část je věnována vlastní realizované případové studii sociální komunikace mládeže ve vybraném regionu Kolínska. Zjišťuje to, jaké používají komunikační prostředky, zda preferují možnosti osobní komunikace či využití moderních komunikačních prostředků, jaká jsou jejich komunikační témata s kamarády a jaká s rodiči a jaký je účel jejich komunikace s jednotlivými typy komunikátorů (rodiče/kamarádi). Také se zaměřuje na používání doprovodných komunikačních jevů (emotikony, akronymy, neverbální setkávací rituály). Pozornost je věnována také tomu, zda se odpovědi na jednotlivé okruhy mění v rámci rozlišení města a venkova.
Komunikační prostředky a jejich využití ve školách pro žáky se sluchovým postižením v Praze a Mnichově
Vybíralová, Marie ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Předložená diplomová práce se věnuje tomu, jaké komunikační prostředky (znakový jazyk, znakovaný mluvený jazyk, psaná forma mluveného jazyka, prstová abeceda aj.) využívají pedagogové ve školách pro žáky se sluchovým postižením v Praze a Mnichově. Zajímají ji s tématem spojené vzdělávací přístupy, které školy, potažmo pedagogové zastávají a jaké komunikační prostředky při nich preferují. Pomocí metod pozorování a dotazníků chce zjistit, co nebo kdo vede pedagogy k právě zvoleným komunikačním prostředkům a jaký mají názor na vlastní komunikační kompetence. Kromě toho porovnává současnou situaci této problematiky na prvním stupni základních škol pro sluchově postižené v Praze a v bavorském Mnichově. První kapitola se věnuje tomu, jací žáci navštěvují školy pro sluchově postižené a jaké jsou možnosti komunikace. Druhá kapitola se zabývá přístupy ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Kromě základních přístupů (orální, totální, bilingvální) představuje i přístup popsaný americkým lingvistou D. A. Stewartem, který se podle něj vyvinul pro potřeby školní třídy. Před samotnou komparací výsledků výzkumného šetření jsou dvě kapitoly věnující se krátce popisu a historii (především té z pohledu komunikace) zkoumaných škol. Jedna kapitola se soustředí na školy v Praze, druhá na školy v Mnichově. Ve...
Sociální komunikace
Blumentálová, Lucie ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Práce se zabývá tématem sociální komunikace mládeže. Základní formální uspořádání práce je vedeno od teoretického ukotvení v tématu k praktickým poznatkům z oblasti sociální komunikace mládeže. Prostor je zde věnován vymezení pojmu sociální komunikace, porovnání jejího vztahu s interakcí a jednáním, dále pak jejímu rámci (komunikačnímu aktu, aktérům, komunikačním kanálům - prostředkům komunikace, funkcím a účelu komunikace). Pro orientaci pojednává o sociální komunikaci mládeže v socializačním prostředí rodiny, školy a přátel. Věnuje se také volnému času mládeže a jeho využití. Následuje část obsahující výsledky vlastního empirického šetření a porovnání s dosavadními výzkumy. Tato část je věnována vlastní realizované případové studii sociální komunikace mládeže ve vybraném regionu Kolínska. Zjišťuje to, jaké používají komunikační prostředky, zda preferují možnosti osobní komunikace či využití moderních komunikačních prostředků, jaká jsou jejich komunikační témata s kamarády a jaká s rodiči a jaký je účel jejich komunikace s jednotlivými typy komunikátorů (rodiče/kamarádi). Také se zaměřuje na používání doprovodných komunikačních jevů (emotikony, akronymy, neverbální setkávací rituály). Pozornost je věnována také tomu, zda se odpovědi na jednotlivé okruhy mění v rámci rozlišení města a venkova.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.